مجله حکیم 24

فروشگاه و رستوران آنلاین سی ماسک ،

در حال انتقال به بانک ... processing...
processing...

کرونای جهش یافته یا ذات الریه پیشرفته این بار هم از چین

08 آذر 1402 | 12:13
کرونای جهش یافته یا ذات الریه پیشرفته این بار هم از چین

وزارت بهداشت این کشور روز یکشنبه اعلام کرد که هیچ ویروس جدیدی پشت افزایش ناگهانی بیماری های تنفسی در سراسر چین نیست. این بیانیه پس از آن صادر شد که سازمان بهداشت جهانی (WHO) نگرانی هایی را در مورد گزارش این کشور از "خوشه هایی از ذات الریه در کودکان" مطرح کرد. اگر یک ویروس جدید نیست، پس چه چیزی باعث عفونت های تنفسی در شمال چین می شود؟

می فنگ سخنگوی وزارت بهداشت چین در خصوص نگرانی‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) خاطرنشان کرد که ویروس «آنفلونزا» و سایر عوامل بیماری زا موجب تشدید این بیماری تنفسی در مناطق شمالی از جمله شهر پکن شده است.

گفته می‌شود که این شیوع عمدتاً در پایتخت پکن، اما همچنین در استان لیائونینگ شمال شرقی و سایر مناطق چین رخ داده است.

بر اساس گزارش‌های داخلی در چین، شیوع این بیماری برخی از بیمارستان‌های شمال چین از جمله پکن را درگیر کرده است و مقامات بهداشتی از مردم خواسته‌اند تا کودکانی را که علائم کمتری دارند به کلینیک‌ها و مراکز دیگر ببرند.

این در حالی است که مقامات چین از انتشار هرگونه اطلاعات بیشتری خودداری میکنند و نظر خود را مبنی بر عدم وجود ویروس جدید اعلام کرده اند. نظر آنها بر این است که این فقط یک عفونت تنفسی است و نه چیزی بیشتر

علائم شایع

علائم این بیماری شامل تب، التهاب ریه بدون سرفه، و گره‌های ریوی - توده‌هایی روی ریه‌ها هستند که معمولاً نتیجه عفونت گذشته هستند.

اما خوشبختانه تا کنون هیچ مرگی گزارش نشده است.

RSV همچنین می‌تواند باعث عفونت‌های شدیدتری مانند برونشیولیت، التهاب راه‌های هوایی کوچک در ریه، و ذات‌الریه، عفونت ریه‌ها شود. این شایع ترین علت برونشیولیت و ذات الریه در کودکان زیر 1 سال است.

اما راه درمان چیست؟

اکثر عفونت های RSV خود به خود در یک یا دو هفته از بین می روند. با این حال،می تواند باعث بیماری شدید در برخی افراد شود.

  • تب و درد را با داروهای کاهش دهنده تب و مسکن کنترل کنید
  • برای افراد مبتلا به عفونت RSV نوشیدن مایعات کافی برای جلوگیری از کم آبی (از دست دادن مایعات بدن) مهم است.
  • قبل از دادن داروهای سرماخوردگی بدون نسخه به کودک خود با پزشک خود صحبت کنید. برخی از داروها حاوی موادی هستند که برای کودکان مفید نیستند.
  • قطره های بینی نمکی را امتحان کنید. قطره های بدون نسخه (OTC) روشی مطمئن و موثر برای کاهش احتقان، حتی برای کودکان خردسال است.
  • از دود سیگار دوری کنید. دود دست دوم می تواند علائم را تشدید کند.

در صورتی که شما به علائم بیشتری برخورد کردید، بهتر است فوراً به دکتر مراجعه کنید تا تشخیص دقیق تری دریافت کرده و درمان مناسب را دریافت کنید.


کلیه حقوق سایت Hakim24.ir متعلق به داروخانه آنلاین دکتر حکیم الهی بوده و محفوظ می‌باشد.